Posiedzenie Rady Osiedla Krzekowo-Bezrzecze
07.11.2016 rok
Porządek posiedzenia:
- Powitanie gości, radnych, stwierdzenie prawomocności, zatwierdzenie porządku posiedzenia
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia RO, tj. 10.10.2016
- Wybory uzupełniające:
- Powołanie komisji skrutacyjnej
- Rozdanie kart - wybory
- Podsumowanie
- Plan budżetowo finansowy na rok 2017
- - przedstawienie - głosowanie - uchwała
- Uchwała w sprawie realizacji inwestycji na rok 2017 (prezydenckie 170 tysięcy)
- Sprawy bieżące
- Wolne wnioski
Ad. 1
Prowadzący wita uczestników posiedzenia (dwanaście obecnych radnych, dwóch nieobecnych i jeden gość), stwierdza prawomocność posiedzenia i przedstawia jego porządek. Wszyscy za, nikt przeciw, nikt się nie wstrzymał.
Ad.2
Przewodniczący pyta członków Rady o zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia (10.10.2016). Wszyscy za, nikt przeciw, nikt się nie wstrzymał.
Ad. 3
Wybór komisji skrutacyjnej. Janusz Fert na przewodniczącego komisji proponuje Michała Wolskiego. Na ochotników zgłaszają się Lilianna Gnoińska i Waldemar Szajner. Jedenaście osób za przedstawionym składem komisji skrutacyjnej, jedna osoba się wstrzymała, nikt przeciw.
Głosowanie. Odczytanie protokołu z wyborów przez przewodniczącego komisji. Jednomyślny wybór na członków Zarządu RO.
Podsumowując zmiany w zarządzie:
- Rezygnacja Wojciecha Braciszewskiego z funkcji Wiceprzewodniczącego i z członkowstwa w Radzie
- Rezygnacja Joanny Pieciukiewicz z funkcji Sekretarza i wybór na Wiceprzewodniczącą Zarządu
- Na funkcje Sekretarza Zarządu wybrany został Andrzej Porożyński
Ad. 4
W związku z finansami, które zostały Joanna Pieciukiewicz składa propozycję zainwestowania w nagrody na tegoroczny konkurs na ozdobę choinkową oraz przyszłe wydarzenia. Miałoby to być 40 książeczek o misiu Wojtku "Dziadek i niedźwiadek" autorstwa Łukasza Wierzbickiego oraz 20 pluszaków misia Wojtka - maskotka Axiom. Dodaje również, że firma proponuję zniżkę w związku z większą ilością zakupu. Wszyscy za, nikt przeciw, nikt się nie wstrzymał.
Ad. 5
Przewodniczący pyta o propozycje inwestycji w związku z finansami przyznanymi przez prezydenta na 2017 rok. Kwota 170 tysięcy.
Pani Joanna Pieciukiewicz przedstawia problemy w związku z budową ścieżki rowerowej na ulicy Szerokiej (ścieżka miała być zrobiona z nawierzchni mineralnej, która jest nietrwała, a uzupełnianie jej jest kosztowne). W związku z tym WGKiOŚ przejął projekt i zwiększył jego obszar. Ma to być zagospodarowanie całego terenu, tj. poszerzenie chodnika z uwzględnieniem ścieżki rowerowej, montaż śmietników ławek itp., wjazdy do posesji oraz rozbudowa parkingu. W związku z powiększeniem zasięgu prac przyznane na to finanse nie wystarczą. Pani Joanna Pieciukiewicz proponuje więc zainwestować w tę sprawę 100 tysięcy, natomiast pozostałą kwotę - 70 tysięcy w ulicę Żyzną (projekt z etapowaniem). Wszyscy za, nikt przeciw, nikt się nie wstrzymał.
Ad. 6
Przewodniczący przedstawia członkom Rady sprawy bieżące, tj.:
- zmiany w lokalizacji urządzeń pod chmurką ze Skweru Generała Sosabowskiego do parku Osiedlowego
- spotkanie z Dyrektorem ZDiTM odraz Dyrektorem WGKiOŚ
- sprawy, którymi zainteresowana była Pani Grażyna Walaszczyk:
- e-mail Lecha Zysa w sprawie „szykan drogowych” na ulicy Zaściankowej został przekazany do ZDiTM (Ryszard Urbański)
- przejście dla pieszych przy ulicy Szafera - nowy pomysł oznakowania (zaczerpnięty z Norwegii - biało-niebieski słup) w związku z małą widocznością tego przejścia dla kierowców - przesłanie informacji do WGKiOŚ
- droga alternatywna do Dobrej - nowy projekt, który jest w uzgodnieniu w gminie Dobra oraz Urzędzie Miejskim Szczecin, czekamy na decyzje
- spotkanie przewodniczącego w Komendzie Miejskiej Policji w sprawie bezpieczeństwa i przyszłej współpracy z dzielnicowymi
- projekt przebudowy ulicy Modrej. Losy tej inwestycji zostaną wyjaśnione w WIM
- wyjazd przewodniczącego oraz skarbnika na szkolenie w terminie 19-20.11.2016r do Łukęcina
- nowe zarządzanie prezydenta, które przewiduje zmiany w finansowaniu RO
- korekta planu finansowego - Lilianna Gnoińska przedstawia korektę planu finansowego na rok bieżący oraz propozycję planu rzeczowo-finansowego RO na rok 2017
- w związku z prośbą Zarządu do członków Rady o znalezienie osób starszych, samotnych i biednych w celu zaproszenia ich na spotkanie opłatkowe osoby te zostały dopisane do listy gości.
- przewodniczący przypomniał również terminy nadchodzących wydarzeń:
- choinka osiedlowa - 11.12.2016 w godzinach 11-14
- spotkanie opłatkowe w bistro "Solniczka" przy ulicy Łukasińskiego - 17.12.2016 godzina 16.00
Ad. 7
- Pan Adam Zarzeczny Dyrektor Regionu firmy STROER przedstawia rozwiązanie kolizji nośnika reklamowego z pomnikiem Generała Sosabowskiego. Zamiast demontażu proponuje jedną część nośnika poświęcić pamięci o Generale. Dołącza do tego pomysłu propozycje graficzne, które zostają przedstawione członkom Rady.
Gość wspomina również o ustaleniu kto i jakie pokryje koszty dzierżawy oraz o konieczności zdobycia zgody od prezydenta miasta w celu zmniejszenia ich w związku z edukacyjnym celem banera.
Radni zaznaczają, że Rada nie może ponieść tych kosztów, przebiega dyskusja o szczegółach współpracy.
Pani Joanna Pieciukiewicz podsumowuje:
- umowa czasowa na rok (z możliwością przedłużenia) z zastrzeżeniem ponoszenia przez firmę STROER kosztów w razie zniszczeń spowodowanych złą pogodą, wandalizmem itd.
- napisanie przez firmę o zgodę do prezydenta wraz z załączona opinią Rady o poparciu projektu
- przygotowanie przez firmę trzech projektów banerów (ogólny, z okazji urodzin Generała oraz bitwą pod Arhnem) - ustalone zostaje spotkanie Pani Joanny z grafikiem firmy
W związku z powyższym Pan Adam Zarzeczny zobowiązał się dostarczyć do 15.11 w formie pisemnej konkretną propozycję.
- Członek Zarządu Jerzy Mosiejczyk wspomniał o nieprawidłowym wytyczeniu pasów na ulicy Łukasińskiego. Po przejściu przez pasy od razu zaczyna się ścieżka rowerowa, na której nie ma pasów w związku z czym rowerzyści często nie zatrzymują się co skutkuje wjeżdżaniem rowerów w przechodniów. Przedstawił wycinek z gazety "Kurier szczeciński"(z dnia 28.10.2016), w którym czytelniczka opisuje ten problem. W związku z tym informacja zostanie przekazana do WGKiOŚ.
Protokołowała
Julia Jagielska
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Protokol 07.11.2016.pdf | 114.15 KB |