Protokół z posiedzenia

Nr aktu: 
-
Data posiedzenia: 
poniedziałek, 5 Wrzesień, 2016

Protokół z posiedzenia

Rady Osiedla Krzekowo-Bezrzecze

 z dnia 05.09.2016r.

 

Porządek posiedzenia:

1.    powitanie gości, radnych, stwierdzenie prawomocności

2.    zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia RO, tj 06.0g.2016r

3.    wnioski o podjęcie uchwał:

•       nazwa ulicy WILEJKI dla budowy 13 domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej

•       nazwa ulicy (Karowa, Bukietowa, Kaktusowa – do wyboru) dla osiedla Caro przy          ulicy Szerokiej

•       dzierżawa rowu melioracyjnego przy ul. Żyznej. P. Michał Paluch

•       dzierżawa terenu przy ul. Żyznej (sąsiedztwo Lidla) P. Nowacka Redlińska

4.    Komisja ds. bezpieczeństwa publicznego, Samorządności i Spraw Społecznych (Dorota Bieszczad)

5.    Informacje o działaniach Zarządu Rady:

•       spotkania z Z-cą Prezydenta M. Przepierą

•       spotkanie z Z-cą Prezydenta P. Pawlickim

◦       odsunięcie P. Logi od prac nad ścieżką rowerową

◦       chodnik przy ul. Szerokiej

◦       ul. Misia Wojtka

◦       co chcemy na Sosabowskiego

•       spotkania z Dyrektorem ZDiTM

•       spotkania z projektantami ścieżki rowerowej

•       spotkania z Dyrektor WGKiOŚ (P. Adamczyk, P. Ciszewska) – urządzenia sportowe kom. inicjatyw społecznych

•       Porożyński WIM ul. Generała Sosabowskiego

•       praca w zespole d/s Statutu osiedla

6.    Szczeciński Budżet Obywatelski

7.    Sprawozdanie finansowe półroczne

8.    Wnioski i propozycje

 

 

Ad. 1

Przewodniczący powitał gości, radnych, przedstawił porządek posiedzenia. Stwierdzono prawomocność posiedzenia.

Wszyscy „za”, nikt się nie wstrzymał, nikt nie głosował „przeciw”.

 

Ad. 2

Nie było obiekcji co do poprzedniego protokołu. Nie zostały naniesione żadne zmiany.

Wszyscy „za”, nikt się nie wstrzymał, nikt nie głosował „przeciw”.

 

Ad. 3

–      Nazwa ulicy przy Łukasińskiego, 13 domków w zabudowie bliźniaczej umiejscowionych za rondem Powstańców Warszawskich. Miała być Porzeczkowa, ale Pani Pieciukiewicz zwróciła uwagę, że na Wołczkowie (w odległości około kilometra) jest już taka ulica, więc zaproponowała nazwę: ul. Wilejki. Nazwa pochodzi od rzeki w pobliżu Wilna. Zaproponowała również, żeby przyszłe ulice na osiedlu były nazwane w klimacie wschodnim.

Wszyscy „za”, nikt się nie wstrzymał, nikt nie głosował „przeciw”.

–      Nowo wybudowane osiedle pomiędzy ul. Żyzną, a Szeroką stoi przy ulicy, która nie ma nazwy, więc właściciel (Caro) prosi o wybranie nazwy z trzech następujących: Bukietowa, Karowa, Kaktusowa. Pan Braciszewski zaproponował, żeby była to ul. Bukietowa. Pani Pieciukiewicz podała między innymi tę nazwę, ponieważ przy tej ulicy mieści się kwiaciarnia. Deweloper zażyczył sobie nazwę, w której nie ma polskich znaków.

Pięć osób głosowało „za”, dwie wstrzymały się, jedna głosowała „przeciw”.

–      Firma Alseko prosi o zaopiniowanie swojego pomysłu na dzierżawę terenu przy ul. Żniwnej, dokładnie rów melioracyjny. Nikt nie widzi przeszkód, ale musi być projekt melioracyjny. Dopiero po stworzeniu i zatwierdzeniu projektu melioracyjnego Rada Osiedla będzie w stanie zaopiniować.

Wszyscy „za”, nikt się nie wstrzymał, nikt nie głosował „przeciw”.

–      Pani Nowacka Rydlińska złożyła wniosek o wydanie opinii dotyczącej dzierżawy gruntu przy ul. Żyznej 80/82. Pani Borysiewicz, która zajmuje się tym tematem, stoi w korku poza Szczecinem i nie dojedzie na posiedzenie. Jutro się w tej sprawie skontaktuje. Jest wąski pasek niezagospodarowanego terenu, który mieszkańcy przylegającego doń osiedla chcą podzielić ten teren na 4 części i wydzierżawić od miasta w celu zagospodarowania. Pani Gnoińska mówi, że w przeciągu najbliższych lat będzie zagospodarowany przez miasto, więc mieszkańcy nie mogą wykonywać kosztownych i trwałych nasadzeń oraz zmian, bo będzie to zniszczone przy okazji gospodarowania terenu przez UM. Mieszkańcy chcą przesunąć płoty, aby powiększyć teren ogródków. Pan Porożyński zaproponował, aby nie podejmować decyzji na dzisiejszym posiedzeniu, tylko na następnym powinni przyjść z planem zagospodarowania.

Siedem osób głosowało „za”, jedna się wstrzymała, nikt nie głosował „przeciw”.

 

Ad. 4

Pani Bieszczad podjęła się wykonania „Zaścianka” na poprzednim spotkaniu, nie zrobiła nic w tym kierunku. Pan Braciszewski zaproponował, żeby zapytała innych czasem o pomoc zamiast czekać, aż się zrobi samo. Pani Bieszczad zadeklarowała się, że do 15.10.2016 r. gazetka będzie wykonana.

 

Ad. 5

•       Kończymy budowę chodnika najpóźniej w przyszłym tygodniu i, jeśli będzie wszystko gotowe, wtedy też będzie odbiór. Chcemy żeby to wyglądało porządnie.

•       Policja i straż miejska musi się wziąć za auta parkujące na trawie na szerokiej. Odbyły się dwa spotkania z Prezydentem Przepierą oraz jedno z Prezydentem Pawlickim.

•       Były problemy z Panem Logą i projektantami, Pan Loga został odsunięty ze sprawy, Jacek Kowalski został wyznaczony przez WGKiOŚ. Nie będzie to ścieżka rowerowa. Chcemy zrobić tak, jak jest po drugiej stronie, tzn. wjazdy, uporządkowanie bałaganu z autami i organizacja przed sklepami. Pan Loga wymyślił, żeby zmniejszyć parkingi pod sklepami, żeby ścieżka miała 2,5m. Poprawiono projekt, żeby były 2 m i parking pozostanie taki sam. ZWiLK jako jedyny zajął się inwestycjami przed remontem, żeby później nie niszczyć budowy.

•       Pan Porożyński rozmawiał z Wydziałem Inwestycji na temat ulicy Sosabowskiego mającej ciągnąć się od młynu w kierunku ul. Szafera. Dzięki tej budowie ruch ułatwiłby się na Bezrzeczu. Remont ul. Szafera zacznie się od Wojska Polskiego w stronę hali Azoty Arena, na polu za parkingiem przy hali będzie pętla tramwajowa. W grudniu 2020 roku powinniśmy móc jeździć drogą Sosabowskiego ciągnącą się od skweru im. Gen. Sosabowskiego do ul. Szafera przy Wojska Polskiego. Przy małym rondzie na krzekowie ma powstać drugie duże rondo. Projekt dostał Dyrektor ZDiTM do zatwierdzenia. Na 2016 r. są przeznaczone na tę inwestycje 2 mln zł. Na 2017 rok przeznaczone jest tylko 1 200 mln, na 2018 r. 5 mln, a na lata 2019/2020 razem 80 mln. Trzeba będzie wnioskować w Urzędzie, żeby powstały parawany do wygłuszania hałasu z ulicy. Raport oddziaływania na środowisko powinien być w projekcie. Powinien to ocenić rzeczoznawca. Pani Pieciukiewicz zadzwoni do Pana Urbańskiego i dowie się, co jest w książkach i napisze pismo, że w związku z opiniowaniem projektu inwestycji ulicy Sosabowskiego powinny odbyć się konsultacje ze mieszkańców pobliskich osiedl. Pan Porożyński pyta, czy RO może wpłynąć na ten projekt i jak zgłaszać uwagi, czy mamy procedury. Pan Wolski poinformował o procedurze i mówi, że powinni być mieszkańcy poinformowani, jednak unikają tego wykonawcy i projektanci. Osoby mieszkające przy tej ulicy mają prawo ubiegać się o informacje o projekcie. Jako rada także możemy się ubiegać o informacje. Możemy postulować o inne rozwiązania, niekoniecznie muszą być przyjęte, ale musimy zostać potraktowani poważnie. Musimy zejść do poziomu szczegółu, musimy wiedzieć co chcemy napisać w piśmie. Pierwsze pismo powinniśmy napisać do WIM z pytaniem, czy jest projekt budowy tej drogi i jeżeli tak, to prosimy o przesłanie nam kopii. Mogą probówać nas zbyć, jednak możemy się bronić i zyskać dostęp do informacji. Chcemy wiedzieć, jak będą chronieni mieszkańcy działek przylegających do nowej ulicy. Trzeba zapytać, czy  był robiony raport oddziaływania na środowisko, który powinien być integralną częścią projektu.

 

Ad. 6

Od dzisiaj można składać wnioski na SBO 2017. Komisja Inicjatyw Społecznych (konkretnie Pani Korczyńska) wyeliminowała Rady Osiedla z udziału w SBO, nie możemy drukować m.in. ulotek informacyjnych. Przewodniczący proponuje wyłączenie się z SBO kompletnie, gdyż Pani Korczyńska twierdzi, że nie jesteśmy przedstawicielami mieszkańców. Powiedział również, żebyśmy nie rozdawali ulotek wydrukowanych przez PO, tylko Pani Korczyńska. Pani Pieciukiewicz mówi, że dostaniemy pieniądze na projekt skweru im. Misia Wojtka. Najbardziej zaniedbane jest Bezrzecze, więc mamy plan, aby wyremontować chodniki. Pan Wolski mówi, że chodniki są traktowane przez mieszkańców jako tereny własne (chociaż nie są w rzeczywistości) i uważa, że nie byliby ucieszeni z tego pomysłu. Pan Braciszewski potwierdza tę informację. Pan Wolski mówi, że jedyne gdzie mogłyby być remontowane chodniki to przy ulicy Saperskiej i Modrej, jednak jest to zbyt droga inwestycja. Pani Gnoińska mówi, że przy ul. Łukasińskiego by się przydał chodnik. Jednak Pan Duklanowski już podjął akcje zmierzające do budowy chodnika. Pani Pieciukiewicz chce uporządkować Bezrzecze, żeby mieszkańcy też mieli coś z SBO. Pan Porożyński mówi, żeby zbudować mostek. Pani Walaszczyk miała zebrać podpisy, żeby popchnąć miasto do budowy, jednak nie zrobiła tego. Pani Gnoińska proponuje, żeby zrobić chodnik przy ul. Żniwnej. Pani Bieszczad stworzy projekt i złoży go do UM.

 

Ad. 7

Finanse półroczne bieżącego roku. Budżet został podzielony, co zostało narzucone przez UM. Mamy oszczędności na ponad 14 tysięcy zł. Mamy budżet na urządzenia pod chmurką. W międzyczasie ZUK nam zabrał pieniądze, ale się tym nie zajmowali, więc zabraliśmy im je i do środy wykonawca ma czas na podanie oferty.

 

Ad. 8

Budżet na 2017 rok wynosi 170 tys zł. Chodnik przy ul. Szerokiej został wybudowany z dwóch poprzednich budżetów i nie mamy żadnych zaległości. Pani Pieciukiewicz ma propozycje zagospodarowania części budżetu (90 tys zł) na ścieżkę, gdyby miało zabraknąć funduszy na budowę. 80 tys przeznaczymy na projekt budowy ul. Żyznej podzielony na 3 etapy, bo nie dostaniemy na całą inwestycję.

Dostaniemy100 tys zł na skwer im. Misia Wojtka, który także musimy podzielić na etapy.

 

 

Protokołowała Ida Miszkin

ZałącznikRozmiar
PDF icon protokol 05.09.2016r (1).pdf71.6 KB